Сьогоднішній урок я пропоную
почати з – літератури.
Погляньте, погляньте, яка
благодать!
Дивіться: метелики з неба летять!
Квітки повмирали усюди надворі, -
Морозець малює на шибках узори…
Картинкою гарною стане віконце,
Як трошки поблискає золотом
сонце.
Погляньте, погляньте, яка
благодать:
Метелики з неба летять і летять.
О. Олесь
·Про що йдеться у рядках цього вірша?
·Які ви знаєте атмосферні опади?
Дія атмосферних опадів буває
надзвичайно різною. Наприклад, дощ приносить благодатну вологу для рослин,
тварин та людей, а може бути причиною катастрофічних повеней і паводків. Сніг,
наче ковдра, захищає посіви та корені і рослини від сильних морозів, а може
бути причиною заносів, аварій на дорогах, обриву ліній електропередач. Саме
різновиди опадів та їх особливості ми розглянемо на сьогоднішньому уроці.
Завдання. 1. Переглянути презентацію.
2. Виконати географічний практикум в зошиті (слайд 21 і далі ... ).
Д/з,параграф 36.
Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
29.05.2020
Тема. Вплив людини на природу. Дослідження. Розробка міні проекту з утилізації побутових відходів.
Завдання 1. Переглянути відео 2. Виконати міні- проект.
Екологія землі та повітря.
15 способів зберегти природу.
Соціальний ролик про сортування сміття.
Історія трьох пластикових пляшок.
Пропоную виконати дослідницький проект з географії. "Утилізація побутових відходів, досвід моєї сім'ї"
Питання проекту.
1. Що таке відходи і які вони бувають?
2. Склад побутових відходів і їх небезпека для довкілля.
3. Реалії проблеми сміття у нашому населеному пункті, вашому районі, де ви живете.
4. Утилізація побутових відходів у розвинених країнах. Корисний досвід.
5. Необхідність правильної утилізації побутових відходів або Навіщо і що мені з цього?
6. Досвід моєї родини з утилізації відходів або Чому мене навчили вдома?
7. Розробка пам'ятки "Вчимося жити в чистоті"
Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
25.05.2020
Тема уроку. Держави світу. Практична робота №8 «Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частинах світу та їх столиць»
Завдання:
-Ознайомитися з найбільшими державами світу та їх столицями;
-формувати просторове уявлення про розташування найбільших держав світу; адміністративний устрій України та Донецької області, АРК;
-удосконалювати вміння працювати з політичною картою світу, адміністративною картою України.
Перегляньте відео «Скільки в світі країн?»
Перегляньте відео «На що схожі різні країни світу.»
Виконайте завданняПР №8 в підручнику, стр. 247.
Загальний інструктаж, алгоритм дій.
Прочитайте та запам’ятайте правила нанесення на контурну карту країн та їх столиць.
- Починають нанесення країн на контурну карту з проведення їх державних кордонів. Державний кордон позначають червоним або простим олівцем, наводячи його по контуру лише на суходолі. Морське узбережжя країни не обводиться. Якщо держава займає острів, архіпелаг або цілий материк, її кордони не наносяться.
- Назву країни підписують охайно, в середині її контуру простим олівцем, друкованими літерами. Якщо площа держави занадто мала, її наносять, використовуючи цифрову виноску (прогадайте, як це роблять).
- Значок столиці наводять червоним кольором й підписують її назву біля позначки.
Опишіть за планом географічне положення країни.Сторінка 247,завдання "Попрацюйте в групі."
Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
Прочитати параграф 59, 60. Використовуючи онлайн калькулятор населення, https://countrymeters.info/ruпровести дослідження ( завдання" Шукайте в інтернеті" на 235 сторінці підручника).
Результати роботи надіслати мені у Viber (+380677007067).
18.05.202
Тема:Природні зони Землі, їхні особливості.
Доброго дня, шановні шестикласники! Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати природні комплекси.Для продуктивної роботи нам знадобляться: підручник, атлас, робочий зошит, інтернет і, звичайно ж, хороший настрій. Тож бажаю вам успіхів!
1.Перегляньте відеоурок.
2.Опрацювати §58 підручника. 3. Детальніше ознайомитися з картою природних зон. Порівняйте дві природні зони ( за вибором) відповідно до плану: 1. У яких широтах розташована . 2. Середні температури липня й січня, середньорічна кількість опадів. 3. Переважні типи ґрунтів. 4. Типи рослинності. 5. Характерні тварини. Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
г) Значний внесок у наукове вчення про біосферу зробив український вчений …
ґ) Рослинний світ (флора) – це …
д) Тваринний світ (фауна) – це …
е) Кількість видів рослин та тварин закономірно зменшується від …. до …
Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
04.05.2020
Підсумкова робота 5. Тема: Гідросфера.
Шановні діти,сьогодні ви пишите контрольну роботу,для цього вам потрібно:
1. ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ СВІЙ ВАРІАНТ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ, СФОТОГРАФУВАТИ ВИКОНАНУ РОБОТУ ТА СЬОГОДНІ, 4 квітня, до 18.00 год. НАДІСЛАТИ ВИКОНАНУ РОБОТУ МЕНІ НА VIBER.
І ВАРІАНТ-ВИКОНУЮТЬ
Білан В. Василів Ю. Глива В. Джупин С. Дика М. Зивер А.
Підсумкова робота 5 Гідросфера Варіант І
Початковий рівень (кожне завдання — 1 бал)
1.Вкажіть назву найповноводнішої
річки світу?
А. Ніл Б.
Амазонка В. Дніпро Г.
Міссісіпі
2.Що розділяє ділянки суші і
сполучає водні басейни?
А. заплава Б.
затока В. протока Г. острів
3.Вкажіть назву материка, який
має льодовий покрив.
4.
Цікаві факти:Сучасне місто
використовує води з розрахунку на одну людину 300-500 л/добу, що значною мірою
перевищує мінімальну потребу у воді однієї людини (25 л/добу). Протягом
століття витрати води в таких містах, як Париж, Нью-Йорк, Москва, зросли більш
як у 100 разів. У багатьох країнах виникли проблеми з постачанням води у великі
міста.
Зробіть маленьке дослідження
1.Дослідіть , скільки в середньому ви використовуєте води щодня.
2. Скільки води використовує ваша
сім’я за добу, за місяць.
3. Запропонуйте способи економії
води членами вашої родини
4. Представте результати вашої
роботи у вигляді малюнку, презентації та інше.
Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
24.04.2020
Тема:«Підземні води»
Доброго дня, шановні учні! Оскільки
карантин продовжується, то ми навчаємося в дистанційному режимі. Сьогодні ми
ознайомимося з новою темою, що зазначена вище.
Виконайте завдання:
1. Опрацюйте
параграф 53 підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)
Види
гірських порід залежно від пропускної здатності води
Водопроникні
Водотривкі
здатні
пропускати воду
майже не
пропускають воду
4. Виконайте
у зошиті таблицю.
Типи
підземних вод
Тип
вод
Утворення
Ґрунтові
Міжпластові
5. Дайте
короткі письмові відповіді на питання (2-3 речення).
а) Яку роботу в природі
виконують підземні води?
б) Як люди використовують
підземні води?
в) На які групи поділяються
підземні води залежно від температури та мінералізації?
6. Підготуйтеся до підсумкового опитування за
темою «Гідросфера».
Д/з,параграф 53. Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
17.04.2020
Тема: «Льодовики – багаторічні природні
скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна
мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти».
Доброго дня, шестикласники! Для продуктивної
роботи нам знадобляться: підручник, атлас, робочий зошит, інтернет і, звичайно
ж, хороший настрій. Тож бажаю вам успіхів!
У виділеному
стовпчику ви прочитаєте назву науки, яку будете вивчати.
Знайдіть в інтернеті , що вивчає ця наука. 2. Опрацюйте параграф 52 підручника.
Дайте визначення
поняття «льодовик» ( запишіть у зошит)
3. Знайдіть на карті
атласу ст..18-19, яким умовним позначенням показані льодовики.
- Назвіть райони
поширення льодовиків. Як ви думаєте, чому льодовики поширені на цих територіях?
- Напишіть причини
виникнення льодовиків.
4. Проблемне питання:
«Найвища точка Африки – вулкан Кіліманджаро розташований поблизу екватора, а
наша Говерла у помірних широтах, де змінюються пори року, зимою випадає сніг.
Погляньте на фото і спробуйте пояснити різницю того, що на Кіліманджаро є
льодовик, а на Говерлі – ні!»
Знайдіть визначення
поняття «снігова лінія». Запишіть у зошит.
5. Розгляньте таблицю
розташування снігової лінії на земній кулі на різних широтах.
Широта
Північна півкуля
Південна півкуля
90-80 ̊
0 м
0 м
80-70̊
790 м
0 м
70-60̊
1150 м
0 м
60-50̊
2500 м
890 м
50-40̊
3170 м
1700 м
40-30̊
4900 м
3200 м
30-20̊
6250 м
6300 м
20-10̊
5475 м
5780 м
10-0̊
4675 м
4720 м
Спробуйте,
використовуючи цю таблицю визначити наявність льодовиків на вершинах таких гір
( поставте + - їх наявність, - відсутність ). Поясніть причину (двома
реченнями).
Вершина
Наявність +/
відсутність -
Деналі
Аконкагуа
Костюшко
Монблан
Установіть
закономірність зміни висоти снігової лінії на земній кулі. (Запишіть)
6. Перегляньте фото.
Опрацюйте підручник. Побудуйте схему «Види льодовиків». Чим вони відрізняються?
Перегляньте
фотоматеріали за посиланням. Спробуйте навести приклади різних видів
льодовиків.
8. Проблемне питання:
«Усім відома катастрофа 1912 року, яка закінчилась загибеллю 1,5 тис. чоловік
та найбільшого у світі пасажирського лайнера «Титанік». Чому трапилась дана
трагедія? Що стало причиною?
Ознайомтесь із
об’єктами причини катастрофи за відео посиланням:
Розгляньте карту ст.
18-19. Знайдіть райони її поширення.
10.* Ось такі будинки
на палях зводять у районах багаторічної мерзлоти. Як ви думаєте, чому саме така
конструкція?
Успіхів вам,
шестикласники! Надіюсь, що ви отримали нові знання і задоволення від такої
роботи!
Д/з,параграф 52. Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
13.04.2020
Тема «Болота, особливості їх утворення
та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали»
Доброго дня, шановні шестикласники! Для продуктивної роботи нам
знадобляться: підручник, атлас, робочий зошит, інтернет і, звичайно ж, хороший
настрій. Тож бажаємо вам успіхів!
1. Для початку
повторимо «Озера та їх типи». Перевірте, на скільки ви зрозуміли дану тему.
Д/з,параграф 50,51. Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
10.04.2020
Тема «Озера, їх різноманітність за площею, походженням
озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Практична
робота № 6 (продовження) «Позначення на
контурній карті назв озер».
Любі шестикласники!
Прошу в програмі CLASROOM приєднатися до класу за кодомi273lmo
1 Виконати підсумковий тест з теми «Води суходолу. Річки.»
А зараз діти, тільки для вас!
Дивовижні води суходолу! Є такі гідрологічні об’єкти,
які просто вражають!
Я думаю, що від таких фактів Ви будете у захваті!!!
Типи
озер( за стічністю, за солоністю, за походженням).
4. Знайдіть на карті
півкуль в атласі ст.. 16-17 озераБайкал (Євразія) та Ейр (Австралія).
Чим вони відрізняються? Чому вони мають різне забарвлення?
(Запишіть у зошит)
5. Перегляньте відео
за посиланням. Випишіть у зошит назви озер, що зустрічаються у відео і
спробуйте за допомогою тексту підручника визначити тип походження їх озерних
улоговин. https://www.youtube.com/watch?v=1Gna6UtuB7Q
6. Перекресліть
таблицю у зошит. Допишіть її, використовуючи попередньо переглянуті відео та
текст підручника. Позначте ці озера на контурній карті (де позначали попередньо гідрологічні об’єкти)
Найбільше озеро за
площею
Найбільше скупчення
прісноводних озер світу
Найвисокогірніше
озеро світу
Найбільше за площею
озеро Африки
Найглибше озеро
світу
Найсолоніше озеро
світу
7. Спробуйте за
контурами озера знайти його на карті та вказати назву(у зошит).
1
2
3
4
5
Д/з,параграф 49. Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
06.04.2020
Тема«Живлення,водний режим, робота річок»
Доброго дня,
шановні шестикласники! Оскільки карантин, то ми продовжуємо
наше навчання в дистанційному режимі. Отож,
пропоную вам сьогодні заняття на тему, що зазначена вище. Для продуктивної роботи
нам необхідні: підручник, атлас, контурна карта, робочий зошит, інтернет і,
звичайно ж, хороший настрій. Тож бажаємо вам успіхів!
2. Опрацюйте
параграф 48 підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)
3. Виконайте
схему у зошиті.
Робота
річок
руйнівна
(річкова
ерозія)
утворюються
пороги, водоспади, каньйони
транспортна
зруйновані
матеріали річки можуть переносити на значні відстані
творча
в гирлах річок
можуть утворюватися дельти
4. Запишіть в зошит визначення: «пороги», «водоспад», «каньйон», «дельта».
5. Виконайте
таблицю.
Види
річок за характером течії
Види
річок за характером течії
Характеристика
Рівнинні річки
Гірські річки
6. Позначте
на контурній карті водоспади: Ніагарський, Вікторія, Анхель. УВАГА! Позначаємо на тій же сторінці
контурної карти, де позначали моря, затоки, протоки, річки і т. д. Практична робота №6 на контурній карті.
7. Повторіть
тему «Річки», підготуйтесь до тестування.
Д/з,параграф 48. Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
03.04.2020
Доброго дня діти! Оскільки карантин, то ми
продовжуємо наше навчання в дистанційному режимі. Отож, пропоную вам сьогодні
заняття на тему «Води суходолу. Річки»
Виконайте завдання:
1. Опрацюйте
параграф 47 підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)
Запишіть визначення понять:
«річкова долина», «русло (річище)», «заплава», «тераси».
6. Прочитайте
розділ параграфа «Чим живляться річки». Виконайте схему.
Живлення
річок
дощове
Конго Амазонка
снігове
Об,
Маккензі
льодовикове
Амудар’я, Міссурі
підземне
Ніл
змішане
Дніпро,
Міссісіпі
7. Опрацюйте
розділ параграфа «Що таке водний режим річки». Виконайте таблицю.
Фази
водного режиму річки
Фаза
водного режиму
Характеристика
Повінь
Межень
Паводок
Льодостав
8. Відшукайте на фізичній карті півкуль такі річки: Дніпро, Дунай , Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі та виконайте відповідне завдання в практичній роботі №6 на контурній карті.
Дайте відповіді на ці запитання в робочих зошитах :
1.Що належить до вод суходолу?
2.Що таке річка?
3.Що таке річкова система?
4.Як визначити праві і ліві притоки річки?
5.Чи вірите ви, що:
·річковий басейн – це територія між двома
річками? (Так, ні);
·вододіл – це межа, яка
відокремлює сусідні річкові басейни (Так,ні);
·по заплаві завжди можна ходити? (Так,ні);
6.Чи може заплава перетворитися в терасу? Що ж собою являє тераса?
7.Яке живлення є у
річок?
8.Яка відмінність між
живленням і режимом живлення?
9.Чим паводок відрізняється від повені?
10. Яку роботу
виконують річки?
11. Найдовша річка
Європи__________________________
12. Найдовша річка
України__________________________
Д/з,параграф 47. Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу сфотографувати і надіслати мені у Viber (+380677007067).
30.03.2020
Доброго дня діти ! Оскільки карантин, то ми продовжуємо
працювати дистанційно. Отож, пропоную вам заняття
на тему: «Життя в морях та океанах. Океан та людина»
Немає коментарів:
Дописати коментар