6 клас

https://www.facebook.com/groups/154342135130510/permalink/993944437836938/
16.02.2020


Тема: Атмосферні опади.


         Сьогоднішній урок я пропоную почати з – літератури. 

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі, -

Морозець малює на шибках узори…

Картинкою гарною стане віконце,

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать:

Метелики з неба летять і летять.

О. Олесь


·    Про що йдеться у рядках цього вірша?

·    Які ви знаєте атмосферні опади?

Дія атмосферних опадів буває надзвичайно різною. Наприклад, дощ приносить благодатну вологу для рослин, тварин та людей, а може бути причиною катастрофічних повеней і паводків. Сніг, наче ковдра, захищає посіви та корені і рослини від сильних морозів, а може бути причиною заносів, аварій на дорогах, обриву ліній електропередач. Саме різновиди опадів та їх особливості ми розглянемо на сьогоднішньому уроці.


  Завдання.   1. Переглянути презентацію.

                     2. Виконати  географічний практикум в зошиті                                                                (слайд 21 і далі ... ).




































                                             Д/з,параграф 36.


                    Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу   сфотографувати                                  і надіслати мені у Viber  (+380677007067).



29.05.2020
                 Тема. Вплив людини на природу. Дослідження. Розробка міні    проекту з утилізації побутових відходів.
                          
                              Завдання
                              1. Переглянути відео
                              2. Виконати міні- проект.

Екологія землі та повітря.
                                 
                                           

15 способів зберегти природу.

                                            


          Соціальний ролик про сортування сміття.
                                           

     Історія трьох пластикових пляшок.
                                               
                                            


Пропоную виконати дослідницький проект з географії. "Утилізація побутових відходів, досвід моєї сім'ї"
Питання проекту.

1. Що таке відходи і які вони бувають?
2. Склад побутових відходів і їх небезпека для довкілля.
3. Реалії проблеми сміття у нашому населеному пункті, вашому районі, де ви живете.
4. Утилізація побутових відходів у розвинених країнах. Корисний досвід.
5. Необхідність правильної утилізації побутових відходів  або Навіщо і що мені з цього?
6. Досвід моєї родини з утилізації відходів або Чому мене навчили вдома?
7. Розробка пам'ятки "Вчимося жити в чистоті"


 Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу                                сфотографувати і надіслати мені у Viber                                         (+380677007067).





25.05.2020

Тема уроку. Держави світу. Практична робота №8 «Позначення на контурній карті             кордонів найбільших держав у різних частинах світу та їх столиць»

    Завдання:
-               Ознайомитися з найбільшими державами світу та їх столицями;
-              формувати просторове уявлення про розташування найбільших держав світу;                                 адміністративний устрій України та Донецької області, АРК;
-               удосконалювати вміння працювати з політичною картою світу, адміністративною картою            України.
                                                             

                                                                          Перегляньте відео «Скільки в світі країн?» 


                                                              Перегляньте відео «На що схожі різні країни світу.» 


   Виконайте завдання ПР №8 в підручнику, стр. 247.

Загальний інструктаж, алгоритм дій.

Прочитайте та запам’ятайте правила нанесення на контурну карту країн та їх столиць.
-    Починають нанесення країн на контурну карту з проведення їх державних кордонів. Державний кордон позначають червоним або простим олівцем, наводячи його по контуру лише на суходолі. Морське узбережжя країни не обводиться. Якщо держава займає острів, архіпелаг або цілий материк, її кордони не наносяться.
-    Назву країни підписують охайно, в середині її контуру простим олівцем, друкованими літерами. Якщо площа держави занадто мала, її наносять, використовуючи цифрову виноску (прогадайте, як це роблять).
-    Значок столиці наводять червоним кольором й підписують її назву біля позначки.

Опишіть за планом географічне положення країни.Сторінка 247,завдання "Попрацюйте в групі."

             Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу                                сфотографувати і надіслати мені у Viber                                         (+380677007067).


22.05.2020 

      Тема. Кількість і розміщення населення на Землі.
    Людські раси.Дослідження Миколи Міклухо-Маклая.

 Подивитись  презентацію "  Кількість і розміщення населення на Землі"
 https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-kilkist-i-rozmischennya-naselennya-zemli-30822.html

   Переглянути  відео" Як зміниться населення планети"
 https://www.youtube.com/watch?v=wCyIAElr2cY

   Переглянути презентацію " Раси"
https://www.youtube.com/watch?v=50JdE1oSRps

   Подивитися відео: 1. "Николай Миклухо - Маклай"
https://www.youtube.com/watch?v=9456mNN2CzI
  1. " Микола Міклуха- Маклай"
https://www.youtube.com/watch?v=OGmwtvnflkk&vl=uk    

   Прочитати параграф 59, 60.

   Використовуючи онлайн калькулятор населення,
https://countrymeters.info/ru  провести дослідження
( завдання" Шукайте в інтернеті" на  235 сторінці  підручника).


Результати роботи надіслати  мені у Viber                                         (+380677007067).



18.05.202
         
      Тема:Природні зони Землі, їхні особливості.       

     Доброго дня, шановні шестикласники! Сьогодні ми з  вами продовжуємо               вивчати природні комплекси.  Для продуктивної роботи нам знадобляться:           підручник, атлас, робочий зошит, інтернет і, звичайно ж, хороший настрій. Тож бажаю вам успіхів!

1.Перегляньте відеоурок.


         2.Опрацювати §58 підручника.                                      3. Детальніше ознайомитися з картою природних зон.                    
     Порівняйте дві природні зони ( за вибором)                         відповідно  до плану:                 
   1. У яких широтах розташована .                                        2. Середні температури липня й січня, середньорічна 
  кількість опадів.                                    
  3. Переважні типи ґрунтів.
  4. Типи рослинності.                                                          
  5. Характерні тварини.
        Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу                                сфотографувати і надіслати мені у Viber                                         (+380677007067).



 15 .05.2020

Тема уроку: «Природні комплекси. Географічна оболонка»

Виконайте завдання:

1. Опрацюйте параграфи 56, 57 підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі).

2. Додатково перегляньте відеофрагменти:
https://www.youtube.com/watch?v=iuaQKPuYBIM  – Природні комплекси
https://www.youtube.com/watch?v=xhhI25Wc7EM  – Географічна оболонка

3. Закінчіть речення. Запишіть їх у зошит.
- Географічна оболонка – це …
- Верхня межа географічної оболонки проходить на висоті …
- Нижня межа географічної оболонки знаходиться на глибині …
- До складу природного комплексу входять такі компоненти …

4. Укладіть у зошиті таблицю, користуючись текстом підручника.
Закономірності географічної оболонки
Закономірність
Сутність
Цілісність

Ритмічність

Широтна зональність

Висотна поясність


5. Дайте усні відповіді на питання в кінці параграфів.

6. У вільну хвилинку. Прийом «Граючись, навчаюсь».
Перевірте свої знання за посиланням:


Успіхів вам у роботі! Надіємось, що ви отримали нові знання і задоволення від такої роботи!

          Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати                        мені у Viber (+380677007067).





     08.05.2020

    Тема  «Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі»
   
    Виконайте завдання:
   1. Опрацюйте параграф 54 .
  
   2. Перегляньте відео-урок:
  
   3. Виконайте у зошиті схему.


Складові біосфери

Рослини
Тварини
Гриби
Бактерії та Віруси


   4. Виконайте у зошиті таблицю.

Теорії походження життя на Землі
Теорія
Суть теорії
Божественна

Космічна

Еволюційна



5. Закінчіть речення та запишіть їх у зошит.
а) Біосфера – це …
б) Нижня межа біосфери проходить …
в) Верхня межа біосфери проходить …
г) Значний внесок у наукове вчення про біосферу зробив український вчений …
ґ) Рослинний світ (флора) – це …
д) Тваринний світ (фауна) – це …
е) Кількість видів рослин та тварин закономірно зменшується від …. до …


             Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати                        мені у Viber (+380677007067).




 04.05.2020           

                                        Підсумкова робота   5.      Тема:   Гідросфера.



                                           


Шановні діти,сьогодні ви пишите контрольну роботу,для цього вам потрібно:

1. ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ СВІЙ ВАРІАНТ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ, СФОТОГРАФУВАТИ ВИКОНАНУ РОБОТУ ТА СЬОГОДНІ, 4 квітня, до 18.00 год. НАДІСЛАТИ ВИКОНАНУ РОБОТУ МЕНІ НА VIBER.


       І ВАРІАНТ-ВИКОНУЮТЬ

      Білан В. Василів Ю. Глива В. Джупин С. Дика М. Зивер А.



                 Підсумкова робота   5                 Гідросфера                    Варіант І

Початковий рівень (кожне завдання — 1 бал)
1.  Вкажіть назву найповноводнішої річки світу?
    А. Ніл                Б. Амазонка          В. Дніпро             Г. Міссісіпі
2.  Що розділяє ділянки суші і сполучає водні басейни?
    А. заплава         Б. затока               В. протока            Г. острів
3.  Вкажіть назву материка, який має льодовий покрив.
А. Австралія     Б. Африка             В. Антарктида      Г. Євразія

Середній рівень (кожне завдання — 1 бал)
4.  Дайте визначення поняття «болото».
_________________________________________________________________________________________________________________________________

5.  Доповніть речення. За умовами залягання підземні води поділяються на ....
________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.  Запишіть назви двох морів, які є частинами Атлантичного океану.
____________________________________________________________________

Достатній рівень (кожне завдання — 2 бали)
7.  Вкажіть спільні і відмінні ознаки хвиль та океанічних течій.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.  Поясніть, як залежить характер течії річки від рельєфу місцевості.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень (2 бали)
9.  Поясніть, чому важливо охороняти води Світового океану.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

         ІI ВАРІАНТ-ВИКОНУЮТЬ

          Зінько М. Кривейко А. Лещишин А. ЛещишинТ. Поліщук Р. Рибак Х.


                               Підсумкова робота   5      Гідросфера           Варіант II


Початковий рівень (кожне завдання — 1 бал)
1.  Вкажіть назву найглибшого озера світу?
    А. Вікторія       Б. Байкал    В. Каспійське                 Г. Великі озера
2.  Що є межею між басейнами сусідніх річок?
    А. вододіл         Б. гирло      В. річкова долина                    Г. витік
3.  Вкажіть назву материка, яким протікає річка Ніл
    А. Африка        Б. Південна Америка     В. Євразія   Г. Австралія

Середній рівень (кожне завдання — 1 бал)
4.   Дайте визначення поняття «море».
________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.   Доповніть речення. За походженням острови поділяють на...
________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.  Запишіть назви двох заток, води яких омивають материк Євразія.
____________________________________________________________________

Достатній рівень (кожне завдання — 2 бали)
7.  Вкажіть спільні і відмінні ознаки повені і паводка.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8.  Поясніть, чому у Червоному морі найбільша солоність води?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень (2 бали)
9.  Поясніть, чому важливо охороняти води озер суходолу.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                 
                   ІII ВАРІАНТ-ВИКОНУЮТЬ
                   Сало С. Теглівець Т. Холява В. Цімерман І. Яцковська К.


                        Підсумкова робота 5          Гідросфера    Варіант IIІ

Початковий рівень (кожне завдання — 1 бал)
1.  Вкажіть назви двох найдовших річок світу?
А. Ніл і Амазонка                    Б.Ніл і Дніпро      В. Ніл і Янцзи    Г.Ніл і Міссісіпі
2.  Що перешкоджає течії річки?
А. дельта              Б. пороги    В. гирло                Г. річище
3.  Вкажіть назву найбільшого за розмірами океану світу?
А. Атлантичний   Б. Тихий     В. Індійський       Г. Північний Льодовитий

Середній рівень (кожне завдання — 1 бал)
4.  Дайте визначення поняття «протока».
________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.  Доповніть речення: За походженням болота поділяються на...
________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.  Запишіть назви двох півостровів, які розташовані на материку Євразія.
____________________________________________________________________

Достатній рівень (кожне завдання — 2 бали)
7.  Вкажіть спільні і відмінні ознаки повені і межені.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.  Поясніть, в яких умовах утворюються льодовики?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Високий рівень (2 бали)
9.  Поясніть, чому важливо охороняти води річок суходолу.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                     Бажаю Вам успіху!







               27.04.2020



Тема  «Значення вод суходолу для природи та людини. Охорона вод Світового океану і суходолу»


1. Виконайте вправу «Так – Ні» (в зошитах). Якщо твердження помилкове, запишіть правильне).

1.      Якби зникла вода, то загинуло б усе живе на планеті
2.      Якби зникла вода, змінився б клімат, а рельєф залишився б незмінним
3.      Якби зникла вода, порушився б хід деяких природних процесів
4.      Води суходолу – джерело питної води
5.      Більшу частину прісної води планети утримують у собі підземні води
6.      Вода в льодовиках важкодоступна
7.      Головне легкодоступне джерело прісної води для людини – річки та озера
8.      Бювет – це місце де можна наколупати льоду з шару льодовика
9.      Води суходолу використовують для зрошення сільськогосподарських земель
10.  Воду річок іноді називають «блакитним паливом»
11.  Люди використовують енергію тільки поверхових вод
12.  Води суходолу – це джерела біологічних і мінеральних ресурсів
13.  Через  дороговизну поверхневих вод, люди дедалі використовують підземні води


Прийом «Я знаю, що….» (№ запитання – відповідь)
1.         Водна оболонка Землі. …
2.         Наймілкіше море. ……
3.         Найбільший за площею острів. …..
4.         Холодна течія біля берегів Північної Америки. ….
5.         Найбільший за площею океан. …..
6.         Кількість грамів речовин, розчинених в 1 літрі води. ….
7.         Середня солоність океанічної води. ….
8.         Моря, що далеко заходять у сушу. ….
9.         Вода у твердому стані. …..
10.       Протока, що з’єднує Середземне море з Атлантичним океаном. …..
11.       Величезні ділянки суходолу, які з усіх сторін омиваються водою. ….
12.       Протока, що сполучає Тихий та Атлантичний океани. …..
13.       Найглибша океанічна западина. ……
14.       Найхолодніший океан. ………
15.       Моря, розташовані на окраїнах материків. ………
16.       Тепла течія Атлантичного океану біля берегів Північної Америки. ……
17.       Хвилі, викликані підводними рухами земної кори. …..
18.       Одиниця вимірювання солоності. …..

19.       Вода в газоподібному стані. ……

                          
              2. Перегляньте відео за посиланням



            3. Перегляньте відео і розкажіть, яких заходів, на вашу думку, потрібно вжити для охорони Світового океану і вод суходолу?
https://www.youtube.com/watch?v=XzQUYuW1oqM – як очистити океан від пластику

4. Цікаві факти: Сучасне місто використовує води з розрахунку на одну людину 300-500 л/добу, що значною мірою перевищує мінімальну потребу у воді однієї людини (25 л/добу). Протягом століття витрати води в таких містах, як Париж, Нью-Йорк, Москва, зросли більш як у 100 разів. У багатьох країнах виникли проблеми з постачанням води у великі міста.

Зробіть маленьке дослідження
             
            1.Дослідіть , скільки в середньому ви використовуєте води щодня.
            2. Скільки води використовує ваша сім’я за добу, за місяць.
            3. Запропонуйте способи економії води членами вашої родини

            4. Представте результати вашої роботи у вигляді малюнку,                               презентації та інше.


  Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати  мені у Viber            (+380677007067).





24.04.2020



 Тема: «Підземні води»

Доброго дня, шановні учні! Оскільки карантин продовжується, то ми навчаємося в дистанційному режимі. Сьогодні ми ознайомимося з новою темою, що зазначена вище.

Виконайте завдання:
1. Опрацюйте параграф 53 підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)
2. Перегляньте відео-урок:

     https://www.youtube.com/watch?v=C2ad0B4995E – Підземні води


      https://www.youtube.com/watch?v=GlLyN07AnY4


3. Виконайте у зошиті схему.
Види гірських порід залежно від пропускної здатності води

Водопроникні
Водотривкі

здатні пропускати воду

майже не пропускають воду

4. Виконайте у зошиті таблицю.
Типи підземних вод

Тип вод
Утворення
Ґрунтові

Міжпластові




5. Дайте короткі письмові відповіді на питання (2-3 речення).
а) Яку роботу в природі виконують підземні води?
б) Як люди використовують підземні води?
в) На які групи поділяються підземні води залежно від температури та мінералізації?

6. Підготуйтеся до підсумкового опитування за темою «Гідросфера».




Д/з,параграф 53.   Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати  мені у Viber  (+380677007067).






17.04.2020



 Тема: «Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти».

Доброго дня, шестикласники! Для продуктивної роботи нам знадобляться: підручник, атлас, робочий зошит, інтернет і, звичайно ж, хороший настрій. Тож бажаю вам успіхів!

1. Пропоную розгадати кросворд за посиланням:

У виділеному стовпчику ви прочитаєте назву науки, яку будете вивчати.
Знайдіть в інтернеті , що вивчає ця наука.

2. Опрацюйте параграф 52 підручника.

Дайте визначення поняття «льодовик» ( запишіть у зошит)

3. Знайдіть на карті атласу ст..18-19, яким умовним позначенням показані льодовики.
- Назвіть райони поширення льодовиків. Як ви думаєте, чому льодовики поширені на цих територіях?
- Напишіть причини виникнення льодовиків.

4. Проблемне питання: «Найвища точка Африки – вулкан Кіліманджаро розташований поблизу екватора, а наша Говерла у помірних широтах, де змінюються пори року, зимою випадає сніг. Погляньте на фото і спробуйте пояснити різницю того, що на Кіліманджаро є льодовик, а на Говерлі – ні!»





Знайдіть визначення поняття «снігова лінія». Запишіть у зошит.

5. Розгляньте таблицю розташування снігової лінії на земній кулі на різних широтах.
Широта
Північна півкуля
Південна півкуля
90-80 ̊
0 м
0 м
80-70̊
790 м
0 м
70-60̊
1150 м
0 м
60-50̊
2500 м
890 м
50-40̊
3170 м
1700 м
40-30̊
4900 м
3200 м
30-20̊
6250 м
6300 м
20-10̊
5475 м
5780 м
10-0̊
4675 м
4720 м


Спробуйте, використовуючи цю таблицю визначити наявність льодовиків на 
вершинах таких гір ( поставте + - їх наявність, - відсутність ). Поясніть причину (двома реченнями).

Вершина
Наявність +/ відсутність -
Деналі

Аконкагуа

Костюшко

Монблан


Установіть закономірність зміни висоти снігової лінії на земній кулі. (Запишіть)

6. Перегляньте фото. Опрацюйте підручник. Побудуйте схему «Види льодовиків». Чим вони відрізняються?





Перегляньте фотоматеріали за посиланням. Спробуйте навести приклади різних видів льодовиків.

7. Перегляньте відео. Яку роботу виконує льодовик? За малюнком і текстом підручника дайте визначення поняття «морена»

https://www.youtube.com/watch?v=beCRCd3z2r0 льодовик співає








8. Проблемне питання: «Усім відома катастрофа 1912 року, яка закінчилась загибеллю 1,5 тис. чоловік та найбільшого у світі пасажирського лайнера «Титанік». Чому трапилась дана трагедія? Що стало причиною?

Ознайомтесь із об’єктами причини катастрофи за відео посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=E4KcqOyEDLM

9. Сформулюйте поняття «Багаторічна мерзлота».
Розгляньте карту ст. 18-19. Знайдіть райони її поширення. 

10.* Ось такі будинки на палях зводять у районах багаторічної мерзлоти. Як ви думаєте, чому саме така конструкція?








Успіхів вам, шестикласники! Надіюсь, що ви отримали нові знання і задоволення від такої роботи!


 Д/з,параграф 52.   Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати  мені у Viber  (+380677007067). 





13.04.2020



 Тема «Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали»

Доброго дня, шановні шестикласники!  Для продуктивної роботи нам знадобляться: підручник, атлас, робочий зошит, інтернет і, звичайно ж, хороший настрій. Тож бажаємо вам успіхів!

1. Для початку повторимо «Озера та їх типи». Перевірте, на скільки ви зрозуміли дану тему.


Пропоную завдання за посиланням.

2. Опрацюйте параграфи  50,51 (В.М.Бойко, С.В.Міхелі)

3. Перегляньте відео:
Дайте визначення поняття «Болото» ( запишіть у зошит)
Заповніть таблицю

Типи боліт
Розташування
Живлення
Органічний світ















4. Пригадайте, як на карті позначаються болота?
Знайдіть на фізичній карті півкуль та фізичній карті України території, де є болота. Позначте їх на контурній карті ( де позначали водні об’єкти)

5. Перегляньте цікаві відео про болота ( за бажанням, але це цікаво)
https://www.youtube.com/watch?v=vwUrcWGRooQ Загублений світ
https://www.youtube.com/watch?v=sPY0_Ng8ngc  Васюганські болота
https://www.youtube.com/watch?v=oA-uRWBoN7k

6. Яке значення мають болота? Для чого їх охороняти? (дайте відповідь кількома реченнями)
7. Штучні водойми.
Випишіть у зошити і запам’ятайте визначення понять «водосховище», «ставок», «канали».
8. Знайдіть на карті атласу і позначте на контурній карті:

Канали: судноплавні – Панамський, Суецький, Північнокримський ( Україна)

9.* Знайдіть на картах за допомогою мережі інтернет: Водосховища: Вольта (Африка).
На Дніпрі – каскад водосховищ: Київське, Канівське, Дніпровське, Каховське, Кременчуцьке.

10. Розкрийте значення водосховищ, каналів, ставків. Запишіть у вигляді таблиці
Значення каналів
Значення водосховищ
Значення ставків










11. Які штучні водойми є у вашій місцевості? Як їх використовують?

12. На закріплення пограйте в гру «Перший мільйон»

 Д/з,параграф 50,51.   Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати  мені у Viber  (+380677007067). 






10.04.2020




Тема «Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Практична робота № 6 (продовження)  «Позначення на контурній карті назв озер».



 Любі шестикласники! 

 Прошу  в програмі CLASROOM приєднатися до класу за кодом i273lmo
1    Виконати підсумковий тест з теми «Води суходолу. Річки.» 



 А зараз діти, тільки для вас!
 Дивовижні води суходолу! Є такі гідрологічні об’єкти, які просто вражають!
 Я  думаю, що від таких фактів Ви будете у захваті!!!



 Опрацюйте параграф 49 підручника ( автори В.М.Бойко, С.В.Міхелі)

 1. Випишіть у зошит визначення поняття «озеро».

  2. Складіть схему:
                                       

  Типи озер( за стічністю, за солоністю, за походженням).

  






 4. Знайдіть на карті півкуль в атласі ст.. 16-17 озера Байкал (Євразія) та Ейр (Австралія). Чим вони відрізняються? Чому вони мають різне забарвлення?
(Запишіть у зошит)


5. Перегляньте відео за посиланням. Випишіть у зошит назви озер, що зустрічаються у відео і спробуйте за допомогою тексту підручника визначити тип походження їх озерних улоговин.
https://www.youtube.com/watch?v=1Gna6UtuB7Q

6. Перекресліть таблицю у зошит. Допишіть її, використовуючи попередньо переглянуті відео та текст підручника. Позначте ці озера на контурній карті  (де позначали попередньо гідрологічні об’єкти)

Найбільше озеро за площею

Найбільше скупчення прісноводних озер світу

Найвисокогірніше озеро світу

Найбільше за площею озеро Африки

Найглибше озеро світу

Найсолоніше озеро світу



7. Спробуйте за контурами озера знайти його на карті та вказати назву(у зошит).

1

2

3

4

5


 Д/з,параграф 49.   Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати  мені у Viber  (+380677007067). 










06.04.2020



 Тема «Живлення,водний режим, робота річок»
Доброго дня, шановні  шестикласники! Оскільки карантин, то ми продовжуємо наше навчання в дистанційному режимі. Отож, пропоную вам сьогодні заняття на тему, що зазначена вище. Для продуктивної роботи нам необхідні: підручник, атлас, контурна карта, робочий зошит, інтернет і, звичайно ж, хороший настрій. Тож бажаємо вам успіхів!


Виконайте завдання:
1. Перегляньте відео-урок згідно цієї теми:
https://www.youtube.com/watch?v=QEBHTJGKew4 – Живлення, водний режим, робота річок
2. Опрацюйте параграф 48 підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)
3. Виконайте схему у зошиті.
Робота річок


руйнівна
(річкова ерозія)

утворюються пороги, водоспади, каньйони
транспортна


зруйновані матеріали річки можуть переносити на значні відстані
творча


в гирлах річок можуть утворюватися дельти


4. Запишіть в зошит визначення: «пороги», «водоспад», «каньйон», «дельта».

5. Виконайте таблицю.
Види річок за характером течії
Види річок за характером течії
Характеристика
Рівнинні річки

Гірські річки


6. Позначте на контурній карті водоспади: Ніагарський, Вікторія, Анхель. УВАГА! Позначаємо на тій же сторінці контурної карти, де позначали моря, затоки, протоки, річки і т. д. Практична робота  №6 на  контурній карті.

7. Повторіть тему «Річки», підготуйтесь до тестування.

 Д/з,параграф 48.   Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати  мені у Viber  (+380677007067).





03.04.2020


       Доброго дня діти! Оскільки карантин, то ми продовжуємо наше навчання в          дистанційному режимі. Отож, пропоную вам сьогодні заняття на тему                     «Води суходолу. Річки»

Виконайте завдання:
   1. Опрацюйте параграф 47 підручника (автори В. М. Бойко, С. В. Міхелі)
2. Перегляньте відеофрагменти: https://www.youtube.com/watch?v=TGi8ZMI3uY8    – Води суходолу 6 клас
3. Проаналізуйте рис. 210 у підручнику (с. 183).

4. Намалюйте у зошиті схему.


     Запишіть визначення понять: «річка», «витік», «гирло», «притоки», «річкова       система», «річковий басейн», «вододіл».
  
 5. Намалюйте у зошиті схему річкової долини.

  Запишіть визначення понять: «річкова долина», «русло (річище)», «заплава»,        «тераси».

6. Прочитайте розділ параграфа «Чим живляться річки». Виконайте схему.



Живлення річок

дощове

Конго Амазонка
снігове

Об,
Маккензі
льодовикове

Амудар’я, Міссурі
підземне

Ніл
змішане

Дніпро,
Міссісіпі
  

   7. Опрацюйте розділ параграфа «Що таке водний режим річки». Виконайте таблицю.
Фази водного режиму річки
Фаза водного режиму
Характеристика
Повінь

Межень

Паводок

Льодостав


 8.  Відшукайте  на  фізичній карті півкуль такі річки: Дніпро, Дунай , Янцзи,     Ніл,   Амазонка, Міссісіпі  та виконайте  відповідне завдання в практичній роботі  №6 на  контурній карті.
  


         Дайте  відповіді на ці запитання в робочих зошитах :

1.    Що належить до вод  суходолу?
2.    Що  таке річка?
3.    Що таке річкова система?
4.    Як визначити праві і ліві притоки річки?
5.    Чи вірите ви, що:
·      річковий басейн – це територія  між двома  річками? (Так, ні);
·      вододіл – це межа, яка відокремлює сусідні річкові басейни  (Так,ні);
·      по заплаві  завжди можна ходити?  (Так,ні);
6.    Чи може  заплава  перетворитися в терасу? Що ж собою являє тераса?
7.    Яке живлення є у річок?
8.    Яка відмінність між живленням і режимом  живлення?
9.    Чим паводок відрізняється від повені?
10.  Яку роботу виконують річки?
11.  Найдовша річка Європи__________________________
12.  Найдовша річка України__________________________

 Д/з,параграф 47.   Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати  мені у Viber    (+380677007067).




30.03.2020

                   
Доброго дня діти ! Оскільки карантин, то ми продовжуємо працювати дистанційно. Отож, пропоную вам заняття на тему:  «Життя в морях та океанах. Океан та людина»

Виконайте завдання:
1. Опрацюйте параграфи 45, 46 підручника (автори В.М. Бойко, С.В. Міхелі).
2. Перегляньте відеофрагменти:
https://www.youtube.com/watch?v=oFiaVTwXpsE – Таємниці Світового океану
https://www.youtube.com/watch?v=6a-2T1YL7KA – У Тихому океані науковці виявили сміттєвий континент площею, як чотири України

Переглянути презентацію (Натиснути тут)


3. Доповніть у зошиті таблицю, користуючись текстом підручника і матеріалами презентації.
Життя у Світовому океані
Групи організмів
Область поширення
Приклади
Планктон
Населяють поверхню та товщу води і яких переносять хвилі і течії.
Дрібні водорості, черв’яки, рачки, креветки, медузи.
Нектон


Бентос




4. Запишіть у зошит схему.
Природні ресурси Світового океану
(речовини та сили, що використовує людина)


водні
- у морській воді є багато розчинених речовин
- опріснення води
біологічні
- планктон
- риба, молюски, краби, креветки, водорості
- морські звірі (кити, тюлені)
мінеральні
корисні копалини
енергетичні
- енергія припливів
- енергія течій
- енергія хвиль
- енергія прибою

  5. Дайте письмі відповіді на питання в робочому зошиті (3-5 речень).

а) Від яких чинників залежить поширення організмів в океанах та морях?
б) Які частини Світового океану є найбільш придатними для життя морських мешканців? Чому?
в) Як змінюється поширення організмів в океанах із зміною клімату? Чому?
г) У яких широтах води Світового океану найбагатші на рибу? Чому?

  Д/з,параграф 45,46.   Завдання виконані в робочому зошиті ,прошу  сфотографувати і надіслати  мені у Viber    (+380677007067). 




 20 03.2020

Рухи води в Світовому океані .Практична робота  № 6(продовження).





16.03.2020

                 Властивості вод Світового океану.






13.03. 2020

Гідросферa.Світовий океан та його частини:океани,моря,затоки,протоки.Шкала глибин,визначення глибин океанів і морів.Острови в океані.

Практична робота №6(початок).Позначення на контурній карті морів,проток,заток,островів,річок,озер.







Немає коментарів:

Дописати коментар